Waarom gebruik maken van animatie in je marketing?

Waarom gebruik maken van animatie in je marketing?

Gebruik maken van Animaties in je marketing. Waarom zou je? Je hebt toch genoeg leuke teksten die een verhaal kunnen vertellen? Tóch kun je met animaties je verhaal nòg meer verduidelijken!

We geven je hieronder graag een aantal redenen om animatie te gebruiken in jouw bedrijfsmarketing.

1. Het gebruik van personages versterkt je marketingcommunicatie

In animaties wordt vaak gebruik gemaakt van personages. Deze personages kun je perfect op je doelgroep laten lijken, waardoor jouw doelgroep zich identificeert met deze personages. Een enorm effect!

2. Cijfers, cijfers en nog eens cijfers

Divers onderzoek laat zien dat je animaties door het dak gaan als het gaat om statistieken. Meten is weten! Denk aan conversie-ratio, aantal bezoekers, aantal clicks op je advertentie of website, en het aankoopgedrag van jouw doelgroep. Door een animatie stijgt de conversieratio met maar liefst 64%! 

3. Social Media

In tegenstelling tot een één-op-één tijdens een verkoop- of adviesafspraak, kan een online animatie wél gedeeld worden op onder andere social media. Hierdoor groeit je bereik direct!

4. Betrokkenheid van je medewerkers

De animatie is niet alleen relevant voor je klanten of bezoekers, maar ook voor je eigen personeel. Het dient als uitstekend naslagwerk waar ze op terug kunnen vallen, en helpt bij het begrijpen van de kernwaarden die jij als onderneming hebt. Wat wordt er verwacht? Hoe is dit te realiseren? Ideaal dus!

5. Storytelling

Visuele prikkels zijn essentieel bij het communiceren van je brand. Denk aan foto’s, illustraties of infographics en zéker aan geanimeerde video’s! Laatstgenoemde geeft je in één klap de mogelijkheid hebt om al deze elementen in één grote communicatie-cocktail samen te voegen.

6. Hoge score in SEO (Search Engine Optimization)

SEO wordt steeds ingewikkelder. Maar dat animatie helpt bij je SEO is méér dan duidelijk. Waarom? Omdat het ervoor zorgt dat mensen langer op je website blijven hangen en daardoor vaker doorklikken en meerdere pagina’s bezoeken. Voor Google betekent dit dat jouw website relevant en interessant is voor bezoekers. Resultaat? Hoger in de zoekresultaten bij Google!

7. Originaliteit

Zorg ervoor dat je jezelf blijft onderscheiden van je concurrenten en dat je interessante content laat zien. Gebruik humor of haak in op de dagelijkse dingen waar jouw bezoekers mee te maken hebben. Kortom, zorg voor interactie bij jouw bezoeker, zodat deze niet meer om jouw bedrijf heen kan!

 

Andere blogs